Tres penitències amoroses? Els periples expiatoris d’Amadís, Tirant i Don Quijote
Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem
http://hdl.handle.net/10045/33996
Títol: | Tres penitències amoroses? Els periples expiatoris d’Amadís, Tirant i Don Quijote |
---|---|
Títol alternatiu: | Three loving penances? The sacrificial journeys of Amadís, Tirant and don Quijote |
Autors: | Llorca Serrano, Magdalena | Soriano Asensio, Joan Ignasi |
Grups d'investigació o GITE: | Literatura Catalana Medieval (LICATMED) |
Centre, Departament o Servei: | Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana |
Paraules clau: | Amadís de Gaula | Tirant lo Blanc | Don Quijote de La Mancha | Penitencia amorosa | Literatura comparada | Loving penance | Comparative literature |
Àrees de coneixement: | Literatura Catalana |
Data de publicació: | de juliol-2012 |
Editor: | Universidad de Salamanca |
Citació bibliogràfica: | 1616: Anuario de Literatura Comparada. 2012, 2: 231-253 |
Resum: | Se ofrece una panorámica de la importancia que tiene para la vida de un caballero literario el paso por un período de penitencia y su posterior renacer. En concreto, analizamos el paso de los protagonistas de Amadís de Gaula, Tirant lo Blanc y Don Quijote de la Mancha por esta fase penitente desde una óptica comparatista con la finalidad de establecer sus relaciones. Nos centraremos, pues, en la figura de Amadís que, en su retirada a la Peña Pobre, llorará la pérdida de Oriana y establecerá el modelo más relevante a seguir para otros caballeros penitentes. Así sucede en el caso de don Quijote, quien decide imitarle y embarcarse en este tipo de aventura. Aunque, cabe preguntarse, ¿sigue el modelo de Amadís a pies juntillas? Por último, estudiaremos el caso de Tirant y nos cuestionaremos si sus capítulos africanos se corresponden con la fase de penitencia caballeresca. | We provide an overview of the relevance for the literary knight’s life passing through a period of penance and its later rebirth. In particular, we analyze the passage of the knights’ main characters of Amadís de Gaula, Tirant lo Blanc and Don Quijote de la Mancha in this penitent phase from a comparative perspective in order to establish their relationships. Therefore, we focus on the figure of Amadís, retreating to the Peña Pobre, cry the Oriana’s loss and establish the most relevant model for others to follow his penance. Indeed, so in the case of Don Quijote, that decides, in imitation of it first, to embark on this adventure. However, we must wonder ourselves if Don Quijote follows exactly the same model as Amadís. Finally, we will study the example of Tirant and we question if the African chapters of this novel may correspond to the knightly penance’s phase. |
Patrocinadors: | Aquest estudi s’ha realitzat en el marc del projecte de recerca FFI2008-00826, finançat pel Ministerio de Ciencia e Innovación del Gobierno de España. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/33996 |
ISSN: | 0210-7287 |
Idioma: | cat |
Tipus: | info:eu-repo/semantics/article |
Revisió científica: | si |
Versió de l'editor: | http://revistas.usal.es/index.php/1616_Anuario_Literatura_Comp/article/view/9488 |
Apareix a la col·lecció: | INV - LICATMED - Articles de Revistes |
Arxius per aquest ítem:
Arxiu | Descripció | Tamany | Format | |
---|---|---|---|---|
2012_Llorca_Soriano_1616.pdf | 238,51 kB | Adobe PDF | Obrir Vista prèvia | |
Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.