Wagner a l’ombra: referències i context musical dins la narrativa d’Eduard López-Chavarri Marco
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10045/26854
Title: | Wagner a l’ombra: referències i context musical dins la narrativa d’Eduard López-Chavarri Marco |
---|---|
Authors: | Ferrando Morales, Àngel Lluís |
Keywords: | López-Chavarri Marco, Eduard | Wagner, Richard | Modernisme | Narrativa valenciana | Música | Recepció | Modernism | Valencian narrative | Music | Reception |
Knowledge Area: | Filología Catalana |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universitat d'Alacant. Departament de Filologia Catalana |
Citation: | FERRANDO MORALES, Àngel Lluís. “Wagner a l’ombra: referències i context musical dins la narrativa d’Eduard López-Chavarri Marco”. Ítaca. Revista de Filologia. Núm. 3 (2012). ISSN 2172-5500, pp. 253-289 |
Abstract: | Gairebé en qualsevol narració d’Eduard López-Chavarri, la música és un element ben important i moltes vegades esdevé generador o determinant del propi discurs narratiu. Wagner, com a icona modernista o solament com a compositor i pensador admirat, és present en l’obra del compositor, escriptor i crític valencià. Sempre a l’ombra literària, com a model d’inspiració o referència contextual, observem la recepció del compositor de Leipzig a València a partir del treball del nostre protagonista. Aquest article, clarament dividit en dues seccions, palesa aquesta recepció mitjançant la recerca de referències i l’anàlisi del context musical dins la narrativa de l’autor valencià. | Practicaly in all texts of Eduard Lopez-Chavarri, the music is a very important element and often becomes the origin or the key of the text itself. Wagner, as a modernist icon or even as an admired composer and thinker, is present in the work of the Valencian composer, writer and critic. We can observe the reception of the composer from Leipzig in Valencia under the literally umbrella as a model of inspiration or contextual reference because our protagonist's work. This article clearly divided in two sections, shows this reception through references and musical context within the text of the Valencian author. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/26854 | http://dx.doi.org/10.14198/ITACA2012.3.09 |
ISSN: | 2172-5500 |
DOI: | 10.14198/ITACA2012.3.09 |
Language: | cat |
Type: | info:eu-repo/semantics/article |
Peer Review: | si |
Appears in Collections: | Ítaca. Revista de Filologia - 2012, Núm. 3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Itaca_03_09.pdf | 1,09 MB | Adobe PDF | Open Preview | |
Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.